سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عصردانایی

زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری

 سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

(بخش پنجم)

 

برنامه زیرنظام  :

از مجموع 131 راهکار سندتحول بنیادین آموزش و پرورش، تعداد 9 راهکار به صورت مستقیم با زیر نظام تأمین فـضا، تجهیزات و فناوری مرتبط است که عبارتند از: راهکارهای

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

1و2ـ وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور) موظف است نوع نگهداری و تعمیرات جزئی و اساسی فضاهای آموزشی و تربیتی را مشخص و تدوین نموده و آن را به ادارات کل آموزش و پرورش و ادارات کل نوسازی مدارس استان ها ابلاغ نماید.

)1ـ 6) ، (3 ـ 6)، (6 ـ 6) ، (2 ـ 9) ، (1 ـ 14) ، (2 ـ 14) ، (3 ـ 14)، (1ـ 17) و (2 ـ 21) که برای تحقق این راهکارها، 33 برنامه پیش بینی شده است که در طول برنامه ششم و هفتم توسعه کشور باید عملیاتی شوند.

برنامه های زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری

استلزامات:

1ـ وزارت آموزش و پرورش موظف است برای تحقق اهداف و برنامه های زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری، استلزامات حقوقی، قانونی و مالی آن را با مشارکت سایر دستگاه ها و مراجع ذی ربط فراهم نماید.

2ـ وزارت آموزش و پرورش موظف است برنامه اجرایی و عملیاتی شامل اقدامات و فعالیت های سرآمد زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری برای اجرا در طول برنامه ششم را تنظیم و حداکثر ظرف مدت شش ماه پس از ابلاغ این مصوبه به تصویب کمیسیون ذی ربط در شورای عالی آموزش و پرورش برساند.

3ـ وزارت آموزش و پرورش موظف است با استفاده از ظرفیت و اختیارات مجلس شورای اسلامی، هیأت دولت، وزارتخانه ها، دستگاه های اجرایی، شورای عالی انقلاب فرهنگی و سایر مراجع سیاست گذاری و تخصیص دهنده منابع، زمینه ایفای مسئولیت عوامل مؤثر برون سازمانی برای تحقق اهداف و برنامه های زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری را فراهم آورد.

4ـ نظارت اجرایی و عملیاتی این برنامه، توسط وزارت آموزش وپرورش و واحدهای ذی ربط آن، انجام می شود و نظارت و ارزشیابی راهبردی برعهده شورای عالی آموزش وپرورش می باشد.

5ـ با توجه به مفاد فصل هشتم سند تحول بنیادین و فرآیند اصلاح و به روزآوری سند تحول، در صورت انجام تغییر در سند تحول و متناظر با آن، تغییرات لازم در برنامه زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری اعمال می شود و به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش خواهد رسید.

موضوع: برنامه زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری نظام تعلیم و تربیت رسمی عمومی در نهصد و سی و سومین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش تاریخ 1395/3/24به تصویب رسید.

مهدی نوید ادهم علی اصغر فانی

دبیر شورا رئیس جلسه

برنامه زیرنظام تأمین فضا، تجهیزات و فناوری مورد تأیید است.

رئیس جمهور و رئیس شورای عالی آموزش و پرورش ـ حسن روحانی