سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عصردانایی

کمیته تغییرنام نظرآباد آغاز به کار کرد

در پی درخواست عمومی شهروندان نظرآبادی، طرح تشکیل «کمیته تغییر نام شهر نظرآباد» در یکصد و چهل و دومین جلسه عمومی شورای شهر به تصویب رسید. مسعود حامدی ضمن اعلام این خبر گفت: این کمیته از کارشناسان و نخبگان علوم مختلف و مرتبط تشکیل شده است که با بررسی های دینی، اجتماعی فرهنگی و اقتصادی و سوابق تاریخی شهر و نظرخواهی عمومی و همچنین فراخوانی از مراکز علمی، پژوهشی و فرهنگی نام جدید شهر نظرآباد را که معرف ویژگی های خاص این شهر می باشد، انتخاب خواهند نمود. رئیس شورای شهر نظرآباد در این جلسه حسین عسگری مؤلف کتاب «دشتی به وسعت تاریخ» را به عنوان مسوول این کمیته برگزید.

 

   رئیس برگزیده این کمیته در مصاحبه با خبرنگار روزنامه کارگزاران در ارتباط با خصوصیات نام جدید شهر نظرآباد گفت: بی تردید نام ها باید با مسما باشد و ویژگی های اماکن نامیده شده به آن اسامی را به طور کامل و دقیق بازتاب دهند. وی در ادامه اظهار داشت: نام شهر نظرآباد که دارای ویژگی های ارزشمندی در عرصه های تاریخی، جغرافیایی، فرهنگی و اقتصادی است، بیان کننده اوصاف این شهر آباد و زیبا نیست. عسگری در خصوص موافقت شورا با تشکیل کمیته تغییر نام به خبرنگار ما گفت: خواست عمومی و فراگیر شهروندان به ویژه نخبگان در سال های اخیر مبنی بر تغییر نام شهر، باعث گردید که شورای اسلامی شهر نظرآباد با تشکیل «کمیته تغییر نام شهر» به طور روشمند موافقت نماید. عسگری همچنین در خصوص زمان لازم برای این کار گفت: طبق آیین نامه مصوب، مدت فعالیت کمیته از تاریخ تشکیل تا حصول نتایج مطلوب، شش ماه خواهد بود که در صورت لزوم مدت فعالیت آن با موافقت رئیس شورای اسلامی شهر تمدید خواهد شد و در نهایت حدود بیست نام مناسب به ترتیب اولویت جهت تصویب و انتخاب نهایی به شورای اسلامی شهر پیشنهاد خواهد گردید.

 

   عسگری اعضای حقیقی و حقوقی کمیته را متشکل از نمایندگان نهادها و ده نفر کارشناس با تحصیلات فوق لیسانس یا دکتری در رسته های مرتبط با اهداف کمیته که به تایید رئیس شورای اسلامی شهر رسیده اند برشمرد و ادامه داد: کمیته با برگزاری منظم جلسه با کارشناسان و اعضای حقوقی خود خواهد پرداخت و با فراخوان علمی از نظرات شهروندان نیز بهره خواهد برد و به پیشنهادات برتر نیز جایزه داده خواهد شد. همچنین در این خصوص ضمن اختصاص صندوق پستی و پست الکترونیکی (=رایانامه) با مراکز علمی، پژوهشی و فرهنگی مرتبط در سطح استان تهران و کشور نیز مکاتبه خواهد شد و از نظرات اساتید دانشگاه ها و پژوهشگران صاحب نظر بهره مند خواهد گردید. (به نقل از: روزنامه کارگزاران، ویژه شهرستان های ساوجبلاغ و نظرآباد، نیمه اول آذر 1387، شماره یک، صفحه اول).   

 

.