سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عصردانایی

نظر

متن مصاحبه اینجانب با سایت تحلیلی خبری نظریکمی باشد که عینا دروبلاگ درج گردیده است :

معلم وپژوهشگر نظرآبادی در آستانه هفته وحدت؛

در آستانه هفته وحدت قرار گرفته ایم باید ملت هشیارانه و با آگاهی کامل و یکپارچگی ملی و همدلی، همه جریان های سیاسی در عین اختلاف سلیقه گام موثری را جهت توسعه و آبادانی کشور عزیزمان بردارند

به گزارش هادیان البرز،  محمد اکبری معلم و پژهشگر نظرابادی افزود: نگاهی گذرا به تاریخ کهن ایران زمین، نشان از قدمت تاریخی این سرزمین و نماینگر حیات ملتی است که ادوار تابناکی از عظمت و شکوه را توام با دوره هایی از عسرت، رنج و درد و مرارت سپری کرده است. ایران، در آیینه ی تاریخ جهان، بیش از آنکه تنها یک واقعیت سیاسی و اجتماعی باشد؛ یک واقعیت فرهنگی و معنوی است.

وی با بیان این ملتی که در یک کشور زندگی می کنند از نظر علایق و گرایش های سیاسی و مذهبی متفاوت هستند گفت : ختی اگر قاطبه ی آنان پیرو یک مذهب باشند باز هم از نظر عمق ایمان یکسان نبوده و در پایبندی به دستورات دینی ، برخی ضعیف و یا متوسط می باشند.

این معلم نظرآبادی تاکید کرد: پایبندی همه گروه های سیاسی و مذهبی به قانون اساسی مهم ترین مسئله می باشد چرا که قانون، حقوق یکسانی برای آحاد مردم جامعه قایل است. دین مبین اسلام نیز مردم را برابر می پندارد و تنها از تقوی به عنوان ملاک تمایز انسان ها نام می برد؛ که تشخیص آن نیز در ید قدرت حضرت حق می باشد؛ قرائت های گوناگونی از اسلام در جامعه مطرح است که اگر هر کدام جدا از دیگری به قرائت خویش بپردازند تفرقه و نفاق جهان اسلام را در بر خواهد گرفت.

اکبری اظهار کرد :حضرت امام خمینی (ره) در آغاز فعالیت های نهضت انقلاب اسلامی به طرح ایجاد تفرقه بین مسلمانان پی برد و از همان ابتدا سعی نمود همه آحاد ملت ایران و امت اسلامی را به یکپارچگی و اتحاد دعوت نمایند. و از طرح مسایل تفرقه انگیز دوری جست؛ و همگان دیدند که رمز پیروزی انقلاب هم گفتمان وحدت کلمه شد.

وی در ادامه افزود:رهبر معظم انقلاب هم به ویژه در پیام نوروزی سال 1386 و همچنین سایر مناسبت های مذهبی و سیاسی بر این نکته تاکید دارند.

“دشمنان با تبلیغات خود، با جنگ روانی خود، با تلاش های موزیانه ی گوناگون خود سعی می کند در بین صفوف ملت ایران اختلاف بیندازند، و به بهانه قومیت، به بهانه مذهب، به بهانه گرایش های صنفی، وحدت کلمه ملت را از بین ببرند. علاوه بر این در سطح دنیای اسلام هم یک تلاش وسیع و عمیقی از سوی دشمن محسوس است برای اینکه میان ملت ایران و جوامع گوناگون و مسلمانان فاصله بیندازند، اختلاف مذهبی را بزرگ کنند؛ جنگ شیعه و سنی را در هر نقطه از دنیا که ممکن باشد به وجود بیاورند.”

وی خاطر نشان کرد :اینک که در آستانه هفته وحدت قرار گرفته ایم باید ملت هشیارانه و با آگاهی کامل از اوضاع جهانی تلاش گسترده برای سازندگی کشور آغاز نماید؛ و برای اتحاد کلمه و یکپارچگی ملی و همدلی، همه جریان های سیاسی در عین اختلاف سلیقه گام موثری را جهت توسعه و آبادانی کشور عزیزمان بردارند.

همه باید عاقلانه، هوشیارانه، خردمندانه این اتحاد را حفظ نماییم و درصدد تقویت آن باشیم.

اکبری در پایان تصریح کرد :  با عنایت  به حدیث فلسفی و مکتب ساز پیامبر عظیم الشان اسلام “ولا جبر و تفویض بل امر من الامرین” در می یابیم که در انسان نه آزادی مطلق و نه دربند مطلق است؛ که از میان این دو گفتمان، اسلام در پی گفتمان اعتدال است. مردم نیز در 9 دی کلید گفتمان اعتدال را زدند و در 24 خرداد این پرسه را تکمیل نمودند؛ و به همه اهمیت خدمت به مردم را گوشزد نمودند.درس این روز را می توان در این محورهای جستجو نمود:

مبارزه با قانون گریزی و توسعه قانون مداری

آرمانخواهی واقع بینانه

ایران کشوری است برای بهتر زیستن

نباید به رفتارهای افراطی که در سال های پیش رخ داده است نگاه تقدسی بخشید و نباید آن تصمیمات نادرست را جزیی از میراث انقلاب دانست.

اخلاق سیاسی باید در جامعه حاکم باشدو همه بر محور قانون به حقوق یکدیگر احترام بگزاریم

شعار اعتدالی نهم دی و امتداد آن در 24 خرداد 92 مردم را به پای صندوق های رای آورد و باید این را قدر بدانیم

هر دو جریان سیاسی باید در چارچوب قانون مدافع حقوق ملت باشند و آنچه از همه مهمتر است وحدت میان آحاد مردم ایران می باشد که باید در مقابل دشمنان خارجی این مرز و بوم حفظ شود.
منبع: نظریک