سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عصردانایی

 

دکتر علی اصغر فانی با اشاره به بازنگری در نظام جذب و گزینش معلمان افزود: بد است که در گزینش سؤالات 30سال پیش پرسیده شود.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، دکتر علی اصغر فانی صبح امروز در گردهمایی مدیران و اعضای هسته های گزینش در باشگاه فرهنگیان با اشاره به اینکه، گزینش حلقه ای از حلقات مدیریت در آموزش و پرورش است، خواستار بازنگری در نظام جذب و گزینش شد .

وی گفت: باید برای کسی که می خواهد وارد آموزش و پرورش شود، مجموعه ای از ویژگی ها و شاخص ها احصاء شده و باید باز تعریفی از ویژگی های مورد نظر،متناسب با شرایط و رعایت خط قرمزهای نظام تعریف کنیم .

فانی گفت : وجود انگیزه در شغل معلمی، داشتن شایستگی های لازم معلمی از شرایط خوب معلمی است .

* بوم پذیری از سیاست های جدی آموزش و پرورش است

دکتر فانی با اشاره به اینکه، شایستگی ها را باید از نو تعریف کنیم، به بحث بوم پذیری به عنوان راهکاری مناسب در خصوص توسعه عدالت آموزشی پرداخت و گفت : میانگین سابقه خدمت در مناطق محروم کمتر از 5 سال و بعضی جا حتی کمتر از سه سال است و این یک ظلم آشکار است .

وی افزود: یکی از مصادیق عدالت آموزشی این است که همه دانش آموزان از معلمین توانمند برخوردار باشند و بومی پذیری می تواند به تحقق این موضوع کمک کند .

وزیر آموزش و پرورش خطاب به مدیران و اعضای هسته های گزینش سؤالات پژوهش محور را مطرح‌کرد از جمله اینکه بومی پذیری چه تاثیری در فرایند آموزش دارد و چه ویژگی های مهمی ایجاد می کند؟

وی گفت : بر این اساس باید قدری شرایط را در بومی پذیری، با رعایت خط قرمزها تقلیل بدهیم و بحث بومی پذیری و بومی گزینی باید مورد توجه شما گزینشگران قرار گیرد .

دکتر فانی با اشاره سه محور شعار اعتدال، تدبیر و امیددر دولت یازدهم خطاب به گزینشگران گفت: باید فکر کنیم این سه شعار چه تاثیری می تواند در انتخاب گزینشگران داشته باشد .