سفارش تبلیغ
صبا ویژن

عصردانایی

 

 

فانی: با رفتار امنیتی نمی‌توانیم معلم را مدیریت کنیم

وزیر آموزش و پرورش در گردهمایی مسئولان حراست، گفت:
 
امروز، امید در آموزش و پروش حاکم است.

دکتر علی اصغر فانی روز گذشته در سومین گردهمایی تخصصی مدیران حراست دراردوگاه شهید باهنر، رویکرد آموزش و پرورش راامنیت فرهنگیبه جایفرهنگ امنیتیعنوان کرد و افزود: رفتار معلم، سکوت معلم، حرف معلم و همه این هابرای دانش آموز الگوست و ما با رفتار امنیتی نمی‌توانیم معلم را مدیریتکنیم و معلم باید دلش با ما باشد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه یادآور شد: ما در آموزش و پرورش به دنبالتربیت نسل آینده هستیم. آموزش و پرورش کارکردهایی دارد که در متون دنیا همکارکردهایی طراحی شده و در همه این ها کارکرد انتقال فرهنگ مشترک است. امروز شاهد گسست فرهنگی هستیم و مهم ترین نهادی که می‌تواند این گسست راترمیم کند، آموزش و پرورش است.

فانی گفت: در آموزش و پرورش شش رکن محتوا، مدیریت، معلم، مقرراتآموزشی، بودجه و امکانات و تجهیزات و فضا وجود دارد که معلم در این ارکانمهم ترین نقش را دارد.

رویکرد آموزش و پرورش، امنیت فرهنگی به جای فرهنگ امنیتی است

وی، مدیریت در آموزش و پرورش را مدیریت بر قلب ها دانست و اظهار کرد: امروز درآموزش و پرورش امید حاکم است و معلمان و اولیاء امیدوارند و اینامید بزرگ ترین سرمایه اجتماعی است.

فانی به تقویت حاکمیت اخلاق و روابط انسانی به عنوان مهم ترین رویکردتاکید کرد و افزود: اعتدال، تدبیر و امید سه شعار دولت دکتر روحانی است واعتدال، ایدئولوژی حاکم و تدبیر رویکرد و فرآیند این مدیریت است.

وزیر آموزش و پرورش، در ادمه به تبیین اعتدال در حراست پرداخت و اظهارکرد: اعتدال گرایی از منظر روش و تئوریک و نظری منبعث از دین اسلام است.

وی با اشاره به این که رویکرد مسئله یابی باعث غافل شدن از کلیات می‌شودافزود: اعتدال در امنیت فرهنگی یعنی تعادل بین نرم افزار و سخت افزار وباید بین این دو تعادل برقرار شود.

نیازمند تعریف مجددی از حراست در آموزش و پرورش هستیم

فانی، به تعادل بین نگاه خرد و نگاه کلان اشاره کرد و یادآور شد: برخیمواقع بین ادراک و واقعیات تفاوت وجود دارد و بایستی ادراک را بازسازیکنیم و در این راستا نیازمند تعریف مجددی از حراست در آموزش و پرورش هستیم.

وی در پایان گفت: نقد پذیر بودن، تجدید نظر در روش ها، رویکردها،ابزارها با حفظ اصول و اعتدال مبتنی بر گفتمان اعتدالی است و باید بپذیریمواقع گرایی یک اصل اعتدالی است.